diumenge, 14 de novembre del 2010

3 mesos entre cowboys

Doncs sí, ja porto tres mesos vivint a Texas i la veritat és que cada cop les coses van millor. Estic millorant bastant amb l'anglès (encara em falta per arribar a ser tot un William Shakespeare), mica en mica vaig coneixent més gent i el més important: encara no m´han deportat.

Aquestes últimes setmanes he pogut viatjar una mica, he estat a Austin, Dallas i Houston. La veritat és que les ciutats nord-americanes són molt similars i el que realment les fa diferent és la gent que hi viu. M´he emportat moltes més bones impressions que no pas dolentes de totes elles, però si hi ha alguna cosa que m´ha sorprès és la gran quantitat d´Hipanos que hi viuen, sobretot a Houston. Hi han barris sencers on la llengua "oficial" és el castellà. A Dallas vaig veure més d'una tanca publicitària dels Dallas Mavericks escrita exclusivament amb castellà, també m´han comentat que hi ha llocs que han hagut de posar policies hispanos per tal que es puguin comunicar amb gent del barri. És un dels molts sintomes de que aquest país està canviant, i que els que hi porten vivint més temps s´hi hauran d'acostumar.


La setmana passada em va tocar fer la meva primera presentació d'un projecte amb un dels molts grups de treball que tinc. Si una cosa tenen les universitats americanes és que juguen a ser el màxim realistes possibiles. La presentació, figurava que era la reunió anual d'accionistes de Kentucky Fried Chicken, i nosaltes com a directius de l'empresa haviem de convèncer als accionistes per que aprovessin les nostres estratègies pels pròxims anys. Vaig haver-me de vestir de "business casual" i pegar un rollo de 5 minuts davant d'uns 25 nord-americans. No sé si els vaig conevèncer però almenys em van entendre, que per a mi és inclús més important. El més divertit és que tan el professor com els alumnes es possen dintre del paper que els hi toca fer, i la majoria de preguntes per part dels accionistes (alumnes) començen: Com a accionista de l'empresa que sóc, m'agradaria saber que passarà amb els meus diners si.... I l'altre punt interessant són les correcions del professor, és fixa molt més amb la manera que fas la presentació que no pas amb el que dius. A mi per exemple em va insistir amb que intentés manetenir més contacte visual amb els "accionistes", entre d'altres coses. D'aqui un parell de setmanes en tinc un parell més, a veure com van.


A part de la universitat i viatjar, també he anat fent coses per College Station: ha estat Halloween, estic millorant com  a jugador de Flip Cup i Beer Pong, m'estic aficionant al Volleyball (femení) i estic en plens preparatius per marxar d'aquí dos setmanes cap a Las Vegas!!

Encara que no us ho cregueu des de que estic aquí no he fet ni una sola foto amb la meva càmera. O sigui que he d'anar demanant les fotos a l'altra gent. Us deixo amb una foto sobre la nit de Halloween on em vaig disfressar de Maradona, que ha passat la censura corresponent.


1 comentari:

  1. Good luck in Vegas ... if you meet Elvis, get me an autograph.
    Ei, for a Maradona impression you need something a bit stronger than a beer ...

    ResponElimina